Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Tisztelt doktornő, tisztelt doktor úr!

Csaladunkban apukám cukorbeteg, napi gyógyszerei Vidonorm 4 mg/5mg napi 1 tabletta, Nebilet 5 mg napi 1 tabletta, Meforal 500 mg napi 2x1 tabletta. Vércukorértéke 7-10 között mozog. Lábfejei folyamatosan zsibbadtak ( autóvezetésben már problémát jelent ), gyakori fejfájàsa van, sokszor fáradt. Napi 3 alkalommal étkezik, nem tart szigorú diétát. A kérdésem az, hogy hogyan állítható meg lábában a zsibbadás terjedése, az érszűkület? Hogyan javítható ?
Egy 2015-ös cikkben itt a weboldalon írtak egy pécsi gyógyszerről, melyet érszűkület ellen fejlesztenek ki. Van már ilyen készítmény?
Valamint, mit tanácsol apukámnak, min kéne változtatnia és hogyan hogy legalább ne romoljon tovább az áĺlapota?

Válaszát köszönöm!
Rajkó Ágnes

Szakértőnk válasza

Kedves Érdeklődő!

Édesapját pontosan ki kellene vizsgálni, hogy a cukorbetegség következtében fellépő idegkárosodás, vagy az érszűkület (esetleg a kettő együtt) okozza-e a tüneteit? Ehhez Diabéteszes lábambulanciára kellene elmenniük. A területileg illetékes szakrendelés felkeresésében a háziorvosuk tud segíteni. Az ok feltárása után lehet elkezdeni a megfelelő gyógykezelést.
Üdvözlettel!
Dr. Nagy-Szakáll Zsuzsanna