Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Tisztelt Doktornő! Az utóbbi időben csak kínlódok a vércukrommal. Emelem az inzulinok adagját és emelkedik a vércukrom is. 2016. november 7-én még Humalog 4-5-5 E, Lantus 18 E és Meforal 2x1 adagokkal sikerült rendben tartanom a vércukrom. Azóta lassan emelem az adagokat és emelkedik a vércukor is. Jelenleg Humalog 5-10-10 E, Lantus 30 E és Meforal 2x1 adása mellett ma 6:55, 12,7, 18:50, 20,6 a vércukrom. A vacsorát kihagytam, mert túl magas a cukor és ez még több lenne pedig ennem kellene. Beadtam a 10 E Humalog adagomat és 21:00-kor beadom majd a Lantus 30 E adagot is. Étlen és szomjan maradok. Annyi változás van, hogy 17-én kaptam egy roboráló szert az onkológustól (Megace belsőleges szuszpenzió), hogy növeljem az étvágyamat és a súlyomat. Rosszindulatú tumort találtak a jobb tüdőn, amit műteni nem lehet és kemoterápia kellene. Mit tegyek? Tisztelettel és üdvözlettel: Schroff Károly

Szakértőnk válasza

Kedves Károly!

Nagyon megdöbbentett és sajnálom, hogy daganatos elváltozást találtak a tüdejében. A Megace egy hormontartalmú készítmény, és valószínűleg tartom, hogy ez borította fel ennyire a vércukor szintjét. Javasolnám, hogy egyeztessen kezelőorvosaival a szedett gyógyszerekről és az inzulin adagjáról, mert valószínű, hogy még tovább kell emelni az inzulint. Önnek most nagyon fontos lenne a megfelelő energiabevitel, ezért nem célszerű étkezést kihagynia, még akkor sem, ha magas a vércukra. Ilyenkor inkább azt javaslom, hogy adjon be (2-)4 E-gel több korrekciós Humalog inzulint, és mindenképpen egye meg a szokásos étkezését.

Jobbulást kívánok!
Üdvözlettel!
Dr. Nagy-Szakáll Zsuzsanna