Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Tisztelt Doktor nő!

Kisfiam 10 éves, 4 éve cukorbeteg. HGA1C_je általában 7 alatt van. 5 hónapja költöztünk Németországba, ahol természetesen szinte azonnal kerestünk diabetológus orvost. Eleinte nem is volt gond, elfogadták hogy mi Actrapidot és Levemirt használunk. Bár nem voltak vele tisztában hogy hányszor adom, valamint mikor eszik, stb. Az első hónapban átálltunk az ő mértékegységükre. Majd közölték velünk, hogy át kell állnunk másik inzulinra. Nem értettük a dolgot, hiszen a legutolsó HgA1C 6,6 lett, de ők aztállítják, hogy a gyermekem cukra kiugrik,és ez nem jó. Tény vannak időszakok amikor magasabb cukorral kel, de serdül. Most a Lantusra kellene áttérnünk, úgy hogy két választásom van, vagy egy fecskendőben összekeverem a Lantust és Actrapidot, ezt háromszor egy nap, vagy pedig pennel adom külön, tehát 3 alkalommal 2 pennel kellene szúrnom. Nehéz elfogadnom, hogy Mo-on mindig megdícsértek minket az értékeink miatt, itt pedig megzsarolnak hogy vagy átállunk másik inzulinra, vagy keressünk más orvost, mert ez a gyerekünkmek rossz. Állítólag itt csak ez a fajta módszer létezik. A miénk elavult. Azt szeretném megtudni, hogy mik a lehetőségeink? Mindenképp bele kell mennünk ebbe a váltásba? Hol tudnék erről tájékozódni? Köszönöm

Szakértőnk válasza

Kedves Érdeklődő!

Magyar gyermek-diabetológusként érthetetlen számomra, hogy a Lantust naponta 3x kelljen adni. Ez egy elhúzódó hatású bázisinzulin, amit mi naponta egyszer szoktunk adni. Sajnos nem ismerem a német rendszert és kezelési szokásokat, de érdemes lenne más orvossal és kinti betegekkel is konzultálni.

Üdvözlettel!
Dr. Nagy-Szakáll Zsuzsanna