Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Kedves Doktor Nő!

Szeretném kérdezni, hogy az egyik ismerősömnek 1 típusú cukorbetegsége van és napi 4 szer kell szúrnia magát. Ez egy 4 hónapja derült ki. De közben jöttek fel más problémák, erősen fájtak a lábai szerencsére az megszűnt. De most étvágytalansággal küzd és hasmenéssel a házi orvosa írt fel neki gyógyszert állítólag már nem megy olyan sűrűn a hasa de a hasi fájdalma még fent áll. A vércukor szintje jó állapotban van egy két hónapja 5,5 - 10,9 között mozog. Egy - egy napot kivéve mikor magasabb kicsit. Hallotam mende mondákat, hogy talán lehetséges egy idő után át állni gyógyszere vagy inzulinpumpára ebben szeretném ki kérni véleményét?!
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv: ildikó

Szakértőnk válasza

Kedves Ildikó!
Amennyiben az ismerőse 1-es típusú cukorbeteg, akkor tablettás kezelésre való átállás nem lehetséges. Inzulinpumpa kezelés a későbbiekben esetleg szóba jöhet, de ehhez számos követelményt teljesíteni kell, és nagyon szigorú kritériumai vannak az inzulinpumpa beállításnak. Ennek egyik feltétele, hogy valaki elfogadja a cukorbetegség tényét, és megfelelően részt vegyen a saját kezelésében. Inzulinpumpa kezelés során is szükséges a diétás kezelés, a vércukormérés és a pumpát folyamatosan viselni kell. Ennek felírhatóságáról mindenképpen egyeztetni kell a kezelőorvossal, de jelenleg -úgy látom- hogy ez a kezelés nem időszerű az ismerősénél.
Bővebb információkat a pumpakezeléséről az alábbi oldalon talál:
http://www.inzulinpumpa.hu/inzulinpumpa-kezeles.html
Mindenképpen támogatni kellene ismerősét a betegség elfogadásában, ehhez segítséget tudnak nyújtani a helyi cukorbeteg klubok és találkozók is, ahol sorstársaival és szakemberekkel beszélgethet.
Üdvözlettel!
Dr. Zsuzsanna