Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Kedves Doktornő, Érdeklődni szeretnék, hogy az inzulinrezisztenseknek számolni kell-e a következő ételek szénhidrát tartalmát? sütőpor szárzeller balzsamecet, borecet szójaszósz kókuszreszelék kakaópor torilla kukoricaliszt, dara Xilit rizstészta A dió, mandula, napraforgó, pisztácia, tökmag és szezámmag ugye nem mérendő? üvegtészta (mungóbabból) valnília (igazi, és ízesítő) Szója-, zab-, mandula-, és esetleg rizstej? Illetve ezek gyorsak számítanak? Előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Érdeklődő!
Az inzulinrezisztenciában inkább az ételek glikémiás indexe számít, tehát milyen gyorsan szívódik fel és emel vércukorszintet, mert ennek függvényében áramlik ki a sok/kevés inzulin. Ahhoz, hogy mérsékelni lehessen az inzulinszintet a glikémiás indexen túl az ételek szénhidráttartalmára is természetesen figyelni kell. A sütőporral is számolni kell, bár egy adagba nem jut sok belőle 10 grammban 7-8 g szénhidrát van.A zeller 100g-jában 5g, a balzsamecetnél csak a hozzáadott cukrot kell figyelni, hogy van-e, a szójaszósz cukrozott, nem jó. Kókuszreszelék szénhidráttartalma 6g, a kakaóporé 31g, de ez mind 100g-ra vonatkozik. Tortilla, ha csak 1 db akkor nem probléma, a kukoricaliszt és dara nagyon magas szénhidráttartalmú és glikémiás indexű, nem ajánlom. A xilit teljesen jó, a rizstészta nem, csak a szénhidrátcsökkentett rizsszemtészta. Az üvegtészta sem jó. A magok nem rendelkeznek jellemző szénhidráttartalommal, csak 6 max. 10 grammal/100g. A vanília rendben, a vaníliás cukor nem. A szójatej és a mandulatej jó, a többi magas szénhidráttartalmú és gyors felszívódású. Remélem tudtam segíteni. Üdvözlettel,Takács Hajni