Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Kedves Doktornő!

Gluténérzékeny vagyok, emellett inzulinrezisztencia miatt 160 grammos diétát kell tartanom. Az ételek nagy részét,amiket megehetek, magam készítem, így a péksüteményeket, kenyereket is. Nemrég született meg a kisbabánk, így nehezebb időt szakítani a kenyérsütésre. Próbálok alternatívákat keresni a boltok kínálatából, de kevés előre elkészített termék felel meg a diétáimnak.

Rátaláltam egy magvas kenyérre; ennek összetevői a következők:

Keményítő, víz, köles liszt kovász, növényi élelmi rost, repceolaj, magok 4,3% (köles, napraforgó, chia, lenmag), tojásfehérje (tyúktojásból), rizs és hajdina korpa, cukor, élesztő, nádszirup, sűrítő anyag (xantán gumi,karboximetil-cellulóz), nedvesítő anyag (glicerin), jódozott étkezési só

Szénhidrát tartalma: 100g/33 g, viszont az összetevők alapján legnagyobb mennyiségben keményítőt tartalmaz, ami gyors felszívódású. A magvak, az élelmi rost, a köles és a hajdina lassít annyit a felszívódásán, hogy megehessem inzulinrezisztensként?
Ha nem is mindennapi fogyasztásra, de beilleszthetem a 160 grammos diétába ezt a kenyeret?

Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Kérdező!
A glikémiás index nem csak a szénhidrátok minőségétől függ. A glikémiás indexet csökkenti a rost mennyisége (gabona rost helyett fogyaszthat zöldségeket) mellett, a kenyérrel fogyasztott fehérje (sajt, húsipari termékek, tojás), zsiradék (kenő zsiradék, felvágottak, sajtok zsírtartalma, majonézes alapú saláták.) Ha a kenyérből bundás kenyeret készít, annak is alacsonyabb lesz a GI-je.
Ha a keményítő tartalmú ételeket (burgonya, rizs, gluten mentes tészta ) fogyasztja, azoknál is érdemes alkalmazni a hasonló összeállítást. Ha nem kell fogynia, akkor a bő zsiradékban sült, vagy majonézes burgonya GI-je is alacsonyabb, mint főtt burgonya, vagy a burgonyapüré GI-je.
Üdvözlettel
Gyurcsáné Kondrát Ilona
dietetikus