Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Tisztelt Dietetikus!
Érdeklődnék, hogy mitől függ, hogy számolni kell-e az adott magra (gondolok itt pl.: lenmag, chia mag stb).? Tudom, hogy ha valamelyik magnak magas a zsírtartalma, akkor az lassítja és így nem szükséges számolni pl.: dió -remélem jók tudom-. De van esetleg egy bizonyos értékhatár / szabály ami ezekre örök érvényű? Ugyanígy gondban vagyok még az élesztővel, az számolandó?
Nagyon szépen köszönöm, ha megtisztel válaszával!
Üdv,
B. Zsuzsa

Szakértőnk válasza

Kedves Zsuzsa!
Sajnos nincs ilyen szabály. A "nem kell számolni vele" egyedül az olyan zöldségekre vonatkozik, melyeknek a szénhidráttartalma 100 grammban 5 gramm alatt van Az olajos magvaknak alacsony a szénhidráttartalma, viszont a zsírtartalma magas, így korlátlanul nem fogyasztható! Magokból a naponta fogyasztható mennyiség egy zárt maroknyi, kb 20-25 gramm!
Üdvözlettel,
Takács Hajni