Diab-Pont Közösség

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó

Regisztráció

Legújabb kérdések szakértőinkhez

Kedves szakértő! PCO-t diagnosztizáltak nálam illetve 2-es típusú diabéteszt. Ezekkel folyamatosan járok endokrinológushoz is. diétázok, figyelem a szénhidrát és kalória bevitelemet. folyamatosan mozgok minden nap, de mégsem csökken a sulyom, amit nem értek, hogy miért lehet… Leírom, hogy egy napi táplálkozásom hogyan áll össze például Reggelire 2 szelet csökkentett szénhidráttartalmú teljes kiőrlésű szeletelt kenyeret eszem valamilyen sonka vagy egyéb készítménnyel, ami cukrot nem tartalmaz Tízórai vagy gyümölcs, vagy joghurt Ebédre sütőben Oliva olajban megsütött halat, mondjuk kölessel vagy kuszkusszal Uzsonna gyümölcs vagy más valamilyen könnyű tejtermék Vacsora egy szelet teljeskiörlésű kenyér Folyadék rendszeresen, de csak víz vagy ásványvíz. A főzés során csak teljes kiőrlésű lisztet használok, tészták esetén szintén, bár tésztát Max heti egy alkalommal fogyasztok. kristálycukrot régóta nem használlak, csak nyírfacukrot esetleg édesítő szert. Minden nap szobabiciklizek legalább 30 percet illetve egyéb fitnesz gyakorlatokat is végzek. multhét hétfőn 92 kiló voltam kereket és vasárnappal bezárólag szintén 92 kiló voltam. egy deka sem változott, se le se fel. Vajon mi okozhatja ezt, mert a sulyom egy év leforgása alatt összesen Max 8kg-t csökkent, úgy hogy betartom a cukorbeteg diétás étrendet. én már kifogytam az ötletekből, az étrendemből is minden káros, hizlaló dolgot száműztem, mint a kristálycukor illetve tejtermékből is csak a csökkentett zsirtartalmú dolgokat fogyasztom. Kérem, adjon, tanácsot-mit lehetne még tenni vagy miben hibázok, ami ezt okozza. Köszönettel Andrea

Szakértőnk válasza

Kedves Andrea!
Nagyon fontos a mennyiségek betartása is. Reggelire a kenyérből 6-8 dkg-t javasolnék, sonkán kívül fontos a kenyérhez fogyasztott zöldség is. Napi 40 dkg zöldséget lenne szükséges elfogyasztani.
Tízóraira a gyümölcsöt a joghurttal javasolnám vagy egy kis olajos maggal vagy túróval.A lényeg, hogy a szénhidrát mellé egyidejűleg fogyasztott fehérje és egy kis zsiradék /olajos mag/ csökkenti a szénhidrát felszívódását és vércukoremelő hatását. Meg kell akadályozni, hogy sok inzulin váltódjon ki, ami nem csak a PCOS és a diabétesz lényege,hanem a fogyásé is. Az inzulin gátolja a zsírbontást.
Ebédre a köret fele mennyiségű legyen. Egy átlagos köret 30 dkg, felezze meg és a hiányzó mennyiséget salátával, savanyúsággal pótolja. Uzsonnára a tízóraihoz hasonló koncepciót javaslok, úgy ahogy a vacsoránál is a reggelihez hasonló kombinációt. Hozza előrébb az utolsó étkezés időpontját és csökkentse a mennyiséget. Rendszeres mozgással ez így eredményt fog hozni.
Üdvözlettel
Takács Hajni